2021년 고2 #3월모의고사 영어 변형문제

 

 

3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

고2 3월 전국연합모의고사 변형문제

영어 변형문제는 더메이킹스(The Makings)

http://themakings.co.kr/

 

더메이킹스(The Makings)

고등영어 변형 문제 전문

themakings.co.kr

 

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 

 


2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 

01 빈칸문제

내신시험에서 빈칸 문제는 거의 매번 출제가 됩니다. 물론 학생들이 지문을 공부하고 시험에 임하지만, 전체 지문의 양이 많은 경우도 있고 막상 시험장에서 햇갈리게 되는 경우가 종종 있습니다. 그때를 대비해서 공부한 지문 이지만 빈칸 문제를 풀어 보고 가는게 좋습니다. 원래 지문을 공부 해서 답은 쉽게 찾을 수 있지만 국내의 출판사에서 문제를 전문적으로 만들어오신 원어민 작가님께서 만들어주신 문제입니다. 문제 풀때 어법이 틀린 문장이 많은 문장들과 달리 실제로 공부한 내용을 잘 시험해 볼 수 있겠죠?

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02 글 일치 불일치(한글)

보통 학생들이 지문을 공부하다보면 대충의 주제만을 알고 시험장에 가는일이 많은데요. 대충의 내용보다는 정확한 해석을 했는지를 물어 보는 문제가 나오면 순간적으로 햇갈려서 오답을 선택하는 경우가 생기죠. 시험 보기 전에 글 내용을 정말 잘 이해했는지 한번 확인해보고 가야겠습니다. 더메이킹스의 2021년 3월 고1 모의고사 변형문제는 학생들이 정말로 글을 잘 이해했는지를 질문 합니다.

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 

 


03 글 일치 불일치(영어)

보통 영어 내신 공부를 하다보면 해당 지문만 공부하다 보면 영어 해석 능력이 실제로 요구되는 문제가 나왔을때 쉽게 틀리게 됩니다. 같은 지문을 공부하는것이지만 영어로 되어있는 선지들을 통해 실제로 글의 내용을 잘 이해했는지 다시한번 확인해야 겠네요. 더메이킹스의 2021년 고1 3월 모의고사 변형문제는 학생들의 영어 실력을 시험전에 완벽하게 테스트 할 수 있는 기회를 드립니다.

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 


04 글 끼워넣기

간단한 문제 형태지만 막상 시험장에서는 햇갈릴 수 있는 문제 형태에요. 더메이킹스의 2021년 고1 3월 모의고사 변형문제는 학생들이 실수를 하지 않고 고득점으로 이어질 수 있도록 도와줄것입니다.

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 

 


05 어법

내신 시험에 꼭 출제 되는 어법 문제 입니다. 언제나 두려운 형태의 문제인데요. 더메이킹스의 2021년 3월 고1 전국 연합모의고사 변형 문제는 출제된 지문에 모두 어법 문제를 풀도록 구성되어있고 전체 지문에 밑줄이 그어져 있어 학생들의 실력을 점검하기에 안성맞춤입니다.

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 


 

06 어휘

영어 내신 시험을 대비해서 영어 단어는 꼭 확인해보고 시험을 치뤄야 합니다. 전체 문맥과 전혀 상반되게 해석이 가능할 수 있으니까요. 더메이킹스의 2021년 고1 3월 전국 연합모의고사 변형 문제는 출제된 지문에 모두 어휘 문제를 풀도록 구성되어있습니다.

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 


07 제목

영어 내신 시험을 대비해서 지문의 제목을 정하는 연습을 해볼 수 있는 경우가 드물죠. 원어민 선생님께서 만들어주신 더메이킹스의 2021년 3월 고1 전국 연합모의고사 변형 문제는 출제된 지문에 모두 제목/주제문을 공부할 수 있습니다.

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 


08 어휘 넣기

영어 내신 시험에 중요 어휘를 물어 보는 문제들이 종종 출제 됩니다. 더메이킹스의 2021년 3월 고1 전국 연합모의고사 변형 문제는 출제된 지문에 중요 어휘를 테스트 할 수 있게 구성되어있습니다.

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 


09 주요 문장 영작

내신 시험에서 중요 문장을 영작하는 문제들이 서술형으로 출제 되는 경우가 많습니다. 특히 고등영어의 서술형 문제들은 약 35%~ 40%를 차지해서 학생들이 서술형에서 좋은 점수를 받지 못하면 1등급을 받기가 쉽지 않습니다. 더메이킹스의 2021년 3월 고1 전국 연합모의고사 변형 문제는 중요 문장을 꼭 한번씩 연습을 할 수 있게 구성되어있습니다.

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 


10 요약문

종종 조금은 어려운 내신 시험에 글에 있는 지문을 활용하여 지문을 요약하는 문제들이 출제 됩니다. 다만 학생들이 요약문을 연습할 수 있는 기회가 없는데요.더메이킹스의 2021년 3월 고1 전국 연합모의고사 변형 문제는 원어민 선생님께서 학생들이 중요 단어를 이용해서 요약문을 완성해볼 수 있는 기회를 드립니다. 한번 풀어 보세요!

 

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 영어 변형문제

 


11 글의 순서 다시 쓰기

간단한 문제이지만 글의 순서를 물어 보는 문제는 종종 출제 됩니다. 시험 전에 꼭 한번 연습하고 가야 쉬운 문제를 놓치지 않고 고득점을 받을 수 있습니다.더메이킹스의 2021년 3월 고1 전국 연합모의고사 변형 문제는 지문들을 모두 재배열 하여 학생들이 연습할 수 있게 구성되어있습니다.

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더메이킹스(The Makings)

2021년 고2 3월 전국연합모의고사 변형문제 보러가기!

https://themakings.co.kr/78

 

2021년 3월 2학년 모의고사 변형문제

2021년 3월 2학년 모의고사 변형문제

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2021년 3월 2학년 모의고사 변형문제


1번 지문(문항 번호 20번)

No matter what your situation, whether you are an insider or an outsider, you need to become the voice that challenges yesterday’s answers. Think about the characteristics that make outsiders valuable to an organization. They are the people who have the perspective to see problems that the insiders are too close to really notice. They are the ones who have the freedom to point out these problems and criticize them without risking their job or their career. Part of adopting an outsider mentality is forcing yourself to look around your organization with this disassociated, less emotional perspective. If you didn’t know your coworkers and feel bonded to them by your shared experiences, what would you think of them? You may not have the job security or confidence to speak your mind to management, but you can make these “outsider” assessments of your organization on your own and use what you determine to advance your career.

 

 

2번 지문(문항 번호 21번)

The known fact of contingencies, without knowing precisely what those contingencies will be, shows that disaster preparation is not the same thing as disaster rehearsal. No matter how many mock disasters are staged according to prior plans, the real disaster will never mirror any one of them. Disaster-preparation planning is more like training for a marathon than training for a high-jump competition or a sprinting event. Marathon runners do not practice by running the full course of twenty-six miles; rather, they get into shape by running shorter distances and building up their endurance with cross-training. If they have prepared successfully, then they are in optimal condition to run the marathon over its predetermined course and length, assuming a range of weather conditions, predicted or not. This is normal marathon preparation.

 

 

3번 지문(문항 번호 22번)

Fears of damaging ecosystems are based on the sound conservationist principle that we should aim to minimize the disruption we cause, but there is a risk that this principle may be confused with the old idea of a ‘balance of nature.’ This supposes a perfect order of nature that will seek to maintain itself and that we should not change. It is a romantic, not to say idyllic, notion, but deeply misleading because it supposes a static condition. Ecosystems are dynamic, and although some may endure, apparently unchanged, for periods that are long in comparison with the human lifespan, they must and do change eventually. Species come and go, climates change, plant and animal communities adapt to altered circumstances, and when examined in fine detail such adaptation and consequent change can be seen to be taking place constantly. The ‘balance of nature’ is a myth. Our planet is dynamic, and so are the arrangements by which its inhabitants live together.

 

 

4번 지문(문항 번호 23번)

Before the modern scientific era, creativity was attributed to a superhuman force; all novel ideas originated with the gods. After all, how could a person create something that did not exist before the divine act of creation? In fact, the Latin meaning of the verb “inspire” is “to breathe into,” reflecting the belief that creative inspiration was similar to the moment in creation when God first breathed life into man. Plato argued that the poet was possessed by divine inspiration, and Plotin wrote that art could only be beautiful if it descended from God. The artist’s job was not to imitate nature but rather to reveal the sacred and transcendent qualities of nature. Art could only be a pale imitation of the perfection of the world of ideas. Greek artists did not blindly imitate what they saw in reality; instead they tried to represent the pure, true forms underlying reality, resulting in a sort of compromise between abstraction and accuracy.

 

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