2020년 고2 #9월모의고사 변형문제

 

 

9월 인천시 전국연합모의고사 영어 변형문제

고2 전국연합모의고사 변형문제

영어 변형문제는 더메이킹스(The Makings)

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더메이킹스(The Makings)

고등영어 변형 문제 전문

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2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제


2020년 고2 9월 인천시 전국연합모의고사 영어 변형문제

 

01 빈칸문제

내신시험에서 빈칸 문제는 거의 매번 출제가 됩니다. 물론 학생들이 지문을 공부하고 시험에 임하지만, 전체 지문의 양이 많은 경우도 있고 막상 시험장에서 햇갈리게 되는 경우가 종종 있습니다. 그때를 대비해서 공부한 지문 이지만 빈칸 문제를 풀어 보고 가는게 좋습니다. 원래 지문을 공부 해서 답은 쉽게 찾을 수 있지만국내의 출판사에서 문제를 전문적으로 만들어오신원어민 작가님께서 만들어주신 문제입니다. 문제 풀때 어법이 틀린 문장이 많은 문장들과 달리 실제로 공부한 내용을 잘 시험해 볼 수 있겠죠?

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 

 


02 글 일치 불일치(한글)

보통 학생들이 지문을 공부하다보면 대충의 주제만을 알고 시험장에 가는일이 많은데요. 대충의 내용보다는 정확한 해석을 했는지를 물어 보는 문제가 나오면 순간적으로 햇갈려서 오답을 선택하는 경우가 생기죠. 시험 보기 전에 글 내용을 정말 잘 이해했는지 한번 확인해보고 가야겠습니다. 더메이킹스의 2020년 고2 모의고사 변형문제는 학생들이 정말로 글을 잘 이해했는지를 질문 합니다.

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 


03 글 일치 불일치(영어)

보통 영어 내신 공부를 하다보면 해당 지문만 공부하다 보면 영어 해석 능력이 실제로 요구되는 문제가 나왔을때 쉽게 틀리게 됩니다. 같은 지문을 공부하는것이지만 영어로 되어있는 선지들을 통해 실제로 글의 내용을 잘 이해했는지 다시한번 확인해야 겠네요. 더메이킹스의 2020년 고2 9월 모의고사 변형문제는 학생들의 영어 실력을 시험전에 완벽하게 테스트 할 수 있는 기회를 드립니다.

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 


04 글 끼워넣기

간단한 문제 형태지만 막상 시험장에서는 햇갈릴 수 있는 문제 형태에요. 더메이킹스의 2020년 고2 9월 모의고사 변형문제는 학생들이 실수를 하지 않고 고득점으로 이어질 수 있도록 도와줄것입니다.

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 


05 어법

내신 시험에 꼭 출제 되는 어법 문제 입니다. 언제나 두려운 형태의 문제인데요. 더메이킹스의 2020년 고2 전국 연합모의고사 변형 문제는 출제된 지문에 모두 어법 문제를 풀도록 구성되어있고 전체 지문에 밑줄이 그어져 있어 학생들의 실력을 점검하기에 안성맞춤입니다.

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 


06 어휘

영어 내신 시험을 대비해서 영어 단어는 꼭 확인해보고 시험을 치뤄야 합니다. 전체 문맥과 전혀 상반되게 해석이 가능할 수 있으니까요. 더메이킹스의 2020년 고2 전국 연합모의고사 변형 문제는 출제된 지문에 모두 어휘 문제를 풀도록 구성되어있습니다.

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 


07 제목

영어 내신 시험을 대비해서 지문의 제목을 정하는 연습을 해볼 수 있는 경우가 드물죠. 원어민 선생님께서 만들어주신 더메이킹스의 2020년 고2 전국 연합모의고사 변형 문제는 출제된 지문에 모두 제목/주제문을 공부할 수 있습니다.

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 


08 어휘 넣기

영어 내신 시험에 중요 어휘를 물어 보는 문제들이 종종 출제 됩니다. 더메이킹스의 2020년 고2 전국 연합모의고사 변형 문제는 출제된 지문에 중요 어휘를 테스트 할 수 있게 구성되어있습니다.

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 


09 주요 문장 영작

내신 시험에서 중요 문장을 영작하는 문제들이 서술형으로 출제 되는 경우가 많습니다. 특히 고등영어의 서술형 문제들은 약 35%~ 40%를 차지해서 학생들이 서술형에서 좋은 점수를 받지 못하면 1등급을 받기가 쉽지 않습니다. 더메이킹스의 2020년 고2 전국 연합모의고사 변형 문제는 중요 문장을 꼭 한번씩 연습을 할 수 있게 구성되어있습니다.

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 


10 요약문

종종 조금은 어려운 내신 시험에 글에 있는 지문을 활용하여 지문을 요약하는 문제들이 출제 됩니다. 다만 학생들이 요약문을 연습할 수 있는 기회가 없는데요.더메이킹스의 2020년 고2 전국 연합모의고사 변형 문제는 원어민 선생님께서 학생들이 중요 단어를 이용해서 요약문을 완성해볼 수 있는 기회를 드립니다. 한번 풀어 보세요!

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 


11 글의 순서 다시 쓰기

간단한 문제이지만 글의 순서를 물어 보는 문제는 종종 출제 됩니다. 시험 전에 꼭 한번 연습하고 가야 쉬운 문제를 놓치지 않고 고득점을 받을 수 있습니다.더메이킹스의 2020년 고2 전국 연합모의고사 변형 문제는 지문들을 모두 재배열 하여 학생들이 연습할 수 있게 구성되어있습니다.

2020 9월 고2 영어 모의고사 변형 문제

 


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EBS 올림포스 독해의 기본 2 변형 문제 14강 글의 순서 배열 변형문제

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- 변형 문제 지문

지문 1

Children may develop imaginary friends around three or four years of age. Imaginary friends are only a concern if children replace all social interactions with pretend friends. As long as children are developing socially with other children, then imaginary friends are beneficial. Parents often will need reassurance about imaginary friends; they should be respectful of the pretend friends, as well as of their child. Children who create imaginary friends should never be teased, humiliated, or ridiculed in any way. Parents may tire of including the friends in daily activities, such as setting an extra plate at dinner, but they should be reassured that the imaginary friends stage will pass. Until then, imaginary friends should be respected and welcomed by parents because they signify a child's developing imagination.

 

 

지문 2

If creators knew when they were on their way to fashioning a masterpiece, their work would progress only forward: they would halt their idea-generation efforts as they struck gold. But in fact, they backtrack, returning to versions that they had earlier discarded as inadequate. In Beethoven's most celebrated work, the Fifth Symphony, he scrapped the conclusion of the first movement because it felt too short, only to come back to it later. Had Beethoven been able to distinguish an extraordinary from an ordinary work, he would have accepted his composition immediately as a hit. When Picasso was painting his famous Guernica in protest of fascism, he produced 79 different drawings. Many of the images in the painting were based on his early sketches, not the later variations. If Picasso could judge his creations as he produced them, he would get consistently "warmer" and use the later drawings. But in reality, it was just as common that he got "colder."

 

 

지문 3

The psychology professor Dr. Kelly Lambert's research explains that keeping what she calls the "effort-driven rewards circuit" well engaged helps you deal with challenges in the environment around you or in your emotional life more effectively and efficiently. Doing hands-on activities that produce results you can see and touch ― such as knitting a scarf, cooking from scratch, or tending a garden ― fuels the reward circuit so that it functions optimally. She argues that the documented increase in depression among Americans may be directly correlated with the decline of purposeful physical activity. When we work with our hands, it increases the release of the neurochemicals dopamine and serotonin, both responsible for generating positive emotions. She also explains that working with our hands gives us a greater sense of control over our environment and more connection to the world around us. All of which contributes to a reduction in stress and anxiety and builds resilience against the onset of depression.

 

 

지문 4

It has long been held that the capacity for laughter is a peculiarly human characteristic. The witty Lucian of Samosata (2nd century A.D.) noted that the way to distinguish a man from a donkey is that one laughs and the other does not. In all societies humor is important not only in individual communication but also as a molding force of social groups, reinforcing their norms and regulating behavior. "Each particular time, each era, in fact each moment, has its own condition and themes for laughter... because of the major preoccupations, concerns, interests, activities, relations, and mode prevailing at the time." The ultimate goal of anyone who studies another culture, such as ancient Greece, is to understand the people themselves who were more than the sum total of monuments, historical incidents, or social groupings. One way to approach this goal directly is to study the culture's humor. As Goethe aptly observed: "Men show their characters in nothing more clearly than in what they think laughable."

 

 

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